Панаира на Vira

февруари 21, 2008

Когато пиша

Filed under: дневник, есета — Етикети:, , , — Диана @ 4:06 pm

passage_to_revelation.gif

Когато пиша, често си задавам въпроси, на които отговорите не са еднозначни. Често си мисля кое е важно и кое – не. Но най-често от всичко се питам – как да стигна до сърцето на Читателя. Читателят – с главна буква – може и един единствен, но да го има. Питам се също и какъв ще е той – онзи, когото ще развълнува написаното от мен. Понякога ми се струва, че ще е обикновен човек, а друг път – че ще е специален. Той при всички случаи ще е специален за мен, защото ще е моят Читател, но имам предвид, че ще е специален и като нагласа към света. Тук има такива хора – из блоговете – то е ясно за кого говоря – за тези, които ме четат – виртуалните ми приятели. Те са много, много специални, в най-добрия смисъл.

Но, връщам се пак на Читателя – онзи, абстрактният, хипотетичният, чието сърце ще покорявам. Ето това написах за него, а и за всички вас:

Какво мога да ти дам, освен сърцето си, Читателю? Мъдрост? – Ти имаш своя. Да ти кажа нещо ново? – Ти вече си го научил. Да те разсмея или натъжа? – Около теб има предостатъчно и смешни и тъжни неща, само отвори очите си за тях. Да те зашеметя със словесно изящество? – Едва ли имаш нужда от това.

От какво имаш нужда, Читателю? Да те пренеса в други светове? – Ти вече си бил там. Изживял си и ще изживееш всички чувства по-добре, отколкото могат да бъдат описани. Ти не искаш това.

Какво искаш ти, Читателю? Да забравиш кой си докато четеш думите? Да се откриеш отново, но по-добър и по-истински след това? Да си изясниш нещо, или да се объркаш още повече? Да разбереш кой си? – Но ти го знаеш…

Защо тогава си тук, Читателю? Просто, за да видиш коя съм? Тогава щеше да спреш още след първия ред. Ти не се интересуваш от мен, интересуваш се единствено от себе си. Ако си останал достатъчно дълго, ако още си тук, значи искаш да откриеш себе си в мен. Тогава ти не си просто Читател, ти самият си творец, затова си тук.

6 коментара »

  1. ти, батюото, за читателя не се кахъри, той е съвършеният егоцентрик (както правилно си забелязала). щом се навърта насам, значи има защо 🙂

    ми земи се погрижи за батя си и пиши – ама точно каквото и когато ти скимне 🙂
    защото това са истинските неща, а не ония, които пишеш, когато си кажеш: „чакай да зема да напиша нещо, че отдавна не съм писала/ – те, и рейтинга ми пада“

    Коментар от batpep — февруари 22, 2008 @ 10:12 am

  2. Е, не мога така – като имам две същности и тази тук ми е писателската от тях. И тя иска някъде да се изявява! Иначе навън с майките по градинките другите неща ги спрягаме постоянно, особено сега, като се затопли. Ама за „възвишените“ работи няма с кой да си говоря и затова – ето на – тука на вас си го изкарвам!

    Коментар от vira111 — февруари 22, 2008 @ 2:15 pm

  3. бе да те питам нещо, vira – ти оная композиция на пинк флойд (vira) – слушала ли си я?

    а за другото не бери кахър – аз така си говоря, врели-некипели 🙂 това си е твоя блог и ще си пишеш каквото и както си искаш, ного ясно 🙂

    Коментар от batpep — февруари 22, 2008 @ 3:15 pm

  4. А, чакай, чакай, всичко съм си казала! Ей сега ще го постна – прочети го. Не знам за коя композиция питаш, слушала съм само песента Вира от Стената:
    „Does anybody there remember Vera Lynn?
    Remember how she said that we would meet again…
    some sunny day.
    Vera, Vera
    What has become of you?
    Does anybody else out there feel the way I do?”

    Коментар от vira111 — февруари 22, 2008 @ 4:36 pm

  5. да де, значи си я слушала 🙂

    Коментар от batpep — февруари 22, 2008 @ 4:52 pm

  6. Да, точно от нея ми е името Вира – написала съм го с „и“, за да си се чете Вира, а не Вера.

    Коментар от vira111 — февруари 22, 2008 @ 4:57 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Създаване на безплатен сайт или блог с WordPress.com.