Панаира на Vira

юни 26, 2008

Десертно отклонение

За Жени, Деничеро и всички останали с изтънчен вкус! Един чийзкейк от съседката ми Люси, без печене, без варене. Само хладилник и продукти ви трябват, за да го приготвите. И форма за торта, но не е задължителна.

Това ще е моят принос към забавното и вкусно, предизвикващо силно слюноотделяне и желание за опразване на хладилника готвене из блоговете.

Продуктите:

За блата:

Пакет обикновени бисквити

1 пакетче масло

За горната част:

500 гр. извара – прясна и по-гладка

1 кофичка заквасена сметана

половин кофичка кисело мляко

1 пак. от онези сухи сметани, дето се разбиват в пр. мляко

1 ч.ч. захар

2 пак. желатин

Бисквитите се натрошават и объркват с маслото. Тази смеска се разстила на дъното на тортената форма като блат. Ако нямате тортена форма, аз използвам йенския съд.

В голяма купа се разбиват изварата и захарта. Добавя се сметаната (рецептата е от Израел. Тамошните извари били пълномаслени, а нашите тук са обезмаслени, затова се налага да добавяме сметана.)

Прибавя се и другата сметана – сухата – разбита, както е указано на пакетчето. Тя пък е за пухкавост.

Слага се и кисело мляко – половин кофичка, та и повече. То не знам за какво е, но може и без него.

Желатинът се накисва в малко студена вода да набъбне, после хубаво се разтваря на водна баня и както е горещ, се излива с бъркане при сместа от сметани и извара.

Всичко се изсипва върху блата. (Ако ви остане от смеската, изсипете си я в чашки и си я хапнете като кремче – тя е божествено вкусна!)

Отгоре чийзкейка се украсява с пресни малини, потопени в гъст захарен сироп. (Може и ягоди, конфитюр, или каквото и да е. Ние си го изяждаме и без украса.)

Оставя се в хладилника да престои една нощ. Той обаче се стяга почти веднага и при мен лично никога не е престоявал една нощ преди да го ядем!

Добър апетит!

(Тази рецепта съм я писала вече веднъж – като коментар при Simplyblue.)

Нека се включат сега LeeAnn и Simplyblue с техните пет любими рецепти! (нищо че мойта е само една)

19 коментара »

  1. аааааааааааааааааааааааааа … може ли такива вкуснотии да показваш … 😦

    Коментар от deni4ero — юни 26, 2008 @ 2:09 pm

  2. Можеш да я направиш! Уверявам те, че не е никак трудна, а става точно като на снимката. С едно условие само – за такова тънко блатче, като на снимката, бисквитите трябва да се смелят в кухненски робот, не просто да се натрошат на ръка. 😀 😀

    Коментар от Диана — юни 26, 2008 @ 2:12 pm

  3. Тъкмо ме посети, че този ти сладкиш не съм го правила скоро. Спира ме това, че в къщи си го ям сама. Последния път пробвах с какаови бисквити „Закуска“, че са по-трошливи. Стана супер!

    Коментар от vilford — юни 26, 2008 @ 4:40 pm

  4. Пак ли аз 😉
    Все се опитвам да пропусна такива верижни събития 🙂 и досега успявах – ето, от книгите се измъкнах… 🙂
    но май ще трябва да събудя придворния сладкар 🙂 дано успея 🙂

    Коментар от LeeAnn — юни 26, 2008 @ 5:53 pm

  5. Ей, каква красота!!! 😆

    Коментар от вили — юни 26, 2008 @ 10:08 pm

  6. Въх, мари майко, какво ми направихте, сега никога повече няма да сънувам гювечета – минавам на тортички 🙂

    Коментар от Svetlina — юни 26, 2008 @ 10:58 pm

  7. Е, хайде де! Пробвайте при първа възможност! Лесно се прави 😉

    Дачи, ти си наред, ти си! Имаш какво да ни казваш! Аз и за книгите те бях посочила, но вярно, че се ската! Я виж тук!

    Коментар от Диана — юни 26, 2008 @ 11:05 pm

  8. Дианче, ама и ти си една изкусителка! 😀 Че и изящно изглежда! Ще ме накараш утре да се втурна да я правя! 😀 😀 😀

    Коментар от Муниконтин — юни 27, 2008 @ 12:40 am

  9. Е, то какво ли да гледам, аз си знам 🙂

    Обещавам при първа възможност в общ пост да наваксам и с книгите и с вкусотиите 🙂 Става ли?

    Коментар от LeeAnn — юни 27, 2008 @ 9:19 am

  10. Разбира се! 😀 😀

    Коментар от Диана — юни 27, 2008 @ 12:53 pm

  11. Заповядай 🙂 http://www.leeneeann.info/blog/?p=1254

    Коментар от LeeAnn — юни 27, 2008 @ 10:13 pm

  12. Вече три дни се опитвам да напиша коментар, облизвайки се- това чийзкейкът е много хубаво нещо, пък твоят звучи направооо… Хубаво е, че и в настоящите условия мога да забъркам един 🙂

    Коментар от Жени — юли 2, 2008 @ 3:51 pm

  13. Жени, моля провери си мейла. ВАЖНО!!!! 😉

    Коментар от vilford — юли 2, 2008 @ 4:20 pm

  14. аз съвсем съм се отнесла, ама напоследък никакво време за чете насам-натам 😐

    определено ще го опитам този чийзкейк някой ден, а относно 5-те любими рецепти… търпение му е майката :mrgreen:

    Коментар от simplyblue — юли 6, 2008 @ 8:22 am

  15. […] обикновено. Всички ядат от него, но никой не те пита за рецептата, заради която си мила пода в 2 през нощта. Правиш риба, […]

    Pingback от Златната среда не винаги е златна « Жълтурчето — март 26, 2010 @ 3:16 pm

  16. Здравей! Много ми хареса рецептата и искам да я направя, но имам няколко въпроса. Можеш ли да ми кажеш колко точно грама са бисквитите, маслото, заквасената сметана и киселото мляко, защото не става ясно?? Благодаря предварително! Поздрави 🙂

    Коментар от :) — септември 3, 2011 @ 11:29 pm

    • Здравей! Радвам се, че ти е харесала, и аз съвсем скоро я правих. Бисквитите са малък пакет обикновени или Пети бюр – начупени на ръка. Маслото е малко пакетче – 125 грама. Сметаната е голямата кофичка на Данон – 450 гр. Киселото мляко е една чаша, но може и без него – аз не го слагам, то е просто за обем, а и без това смеската ми прелива от всеки съд, в който я слагам. 🙂 Успех!

      Коментар от Диана — септември 4, 2011 @ 9:19 am

  17. Здравейте. Искам да попитам бисквитите и маслото в блендера ли се смесват и в такъв случай маслото разтопено ли трябва да е или как се смесват? И малко пакетче бисквити т.е. обикнояените, които са по 98 гр. някъде. За тях ли става въпрос?

    Коментар от М — септември 8, 2011 @ 11:12 am

    • Може и в блендера, но аз нямам блендер и ги чупя на ръка, смесвам ги с бъркане с дървена лъжица. Маслото трябва да е разтопено на стайна температура – размекнато – на мен така повече ми харесва. Но може да е разтопено и на котлон или в микровълнова. Маслото с бисквитите може да се запече във фурната за малко – за да стане като печен блат. Пробвала съм го и така, но мисля, че няма смисъл. Бисквитите трябва да са толкова, че да поемат маслото – малко пакетче – да – двадесетина бисквити.

      Коментар от Диана — септември 8, 2011 @ 1:50 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.