Панаира на Vira

септември 2, 2012

„Здравей, как си?”

Filed under: дневник — Етикети: — Диана @ 8:37 am

Много ми е трудно да изразя това, което искам, и дори не си поставям за цел да успея. Но ще опитам.
Има хора, които виждам всеки ден и познавам на ниво „Здравей, как си?”. Всеки път си казваме това и си отговаряме. Но мястото, до където се познаваме, си остава същото.
Има и други хора, които не съм виждала дори, но ги познавам отвъд тези въпроси и отговори, отвъд думите изобщо. Доколкото е възможно по този начин.
Вчера бях във фризьорския салон. Чаках там дълго и накрая останахме две – аз и една възрастна жена, която знам от дете. Тя е роднина на моя роднина. На вид е спокойна, усмихната и загрижена. Ведра, мила. Познавам децата й, внучката й. Почти всеки ден се срещаме и поздравяваме с тази жена, но вчера и двете научихме много повече една за друга.
И не защото си говорихме, а защото се случиха разни неща и това как тя постъпи, промени всичко, промени цялото ми познание за нея, изтри всичките тези години, в които сме си казвали мило „Здравей, как си?”. С нея се познаваме от вчера. Защото едва вчера аз погледнах дълбоко в очите й и тя в моите.
Не знам дали да разкажа какво се случи. Но без този разказ може да не стане разбираемо.
От дългото чакане, когато седнах на стола и ме захлупиха с шапки и каски, на мен ми прилоша. Това са тези моменти, които наричам пристъпи на паника и заради които не мога да влизам в пещери, да бъда сред голяма тълпа и т.н.
Тази леля Мария беше вътре и веднага разбра какво става. Разбра, защото, както се оказа, неведнъж й се е случвало същото и знае какво е.
Тя, буквално за няколко минути, ме накара да се съвзема. Даде ми валидол, разтри ми ръцете и краката. Но самото й присъствие до мен, очите й, загрижеността й… Не тревога, истинска загриженост. Тя дори не ме питаше как съм. Тя знаеше. Знаеше когато вече бях добре. И после каза само: Дианче, аз не знаех, че и ти си така.
Да. Така съм понякога. Това другите може да не го разберат и с години. Но съм така.
А хората, които го знаят, изпитват тревога, когато ми се случи. Тревогата им не помага, за съжаление. Но истинското разбиране, любов и загриженост, помагат винаги.
Ето защо, когато на някой друг му е зле, аз не изпитвам тревога, напротив, тогава съм най-мобилизирана. Както беше тя вчера.
Никога няма да забравя какво направи. Никога. А също и че си заслужава да научиш за хората повече от това „Здравей, как си?”.

2 Коментари »

  1. Прекрасно и дори неземно усещане е да откриваш другите и да се разбирате взаимно! По принцип всеки има някакви страхове, от които в даден момент може да му призлее. При някои хора са по-изразени. Голямата ми щерка има такъв страх от паяци. 🙂 Има и хора, които търсят преживявания, които да им предизвикат такива усещания и чувства, и дават луди пари, за да си ги осигурят. Не знам те дали биха разбрали другите, които получават панически пристъпи – но, ако ги разберат, може би ще им завидят, че могат да си предизвикат такива екстремни усещания в нормални, „ежедневни“ условия. За мен хората, които имат подчертани и предизвикващи лоши и силни усещания страхове, са си съвременни шамани, на които Духът постоянно им дава възможност за инициация, без да се налага сами да я търсят. Може и да греша, разбира се, но определено съм забелязала, че тия хора имат особена психическа сила. Затова и тази твоя позната ти е помогнала – за мен това не е само от разбирането, емпатията и т.н. – тези хора са и добри „водачи“. 🙂

    Коментар от Соня Петрова - Magicktarot — септември 2, 2012 @ 9:50 am

    • Не, не грешиш. По-важното е, че и на мен ми отвори очите. 🙂 От безброй години се опитвам да разбера защо ми се случва това. И не съм гледала накъдето трябва. (Но тайно и между нас – винаги съм знаела, че не е наказание, а награда. Въпреки че от страни не изглежда така.) 🙂

      Коментар от Диана — септември 2, 2012 @ 12:02 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

