Панаира на Vira

август 24, 2012

Диана, която пише стихове

Filed under: дневник — Етикети: — Диана @ 9:39 am

На изхода на Смолян, към пътя за Момчиловци, има т. нар. „Стоп”, където хора чакат да мине някоя кола и, ако има свободно място, да ги качи. Специално това място е „Стопът за Момчиловци” и всички си го знаят, т.е. шофьорите знаят къде искат да отидат хората, които чакат точно там. Има такъв стоп и от Момчиловци за Смолян, и от всяко място до друго, местните много добре си ги знаят.
Майка ми и баща ми пътуват само двамата и често качват хора до Смолян и обратно. Тази сутрин качили един човек – Петко Дечевски.
И как са стигнали в разговора си с него до мен… Нямам представа, но са стигнали.
Миналото ме застига отвсякъде с пълна сила и отвсякъде валят думите – освободи се от него с любов, за да направиш място на новите неща.
И аз го правя. Скъпи прекрасни писатели, искам да ви кажа, че не съжалявам за нито миг от времето си, прекарано в четене на вашето творчество и правене на всичко възможно то да стане достояние на повече хора. За денонощтната работа в сканиране, коригиране, оформление, за която никой нямаше представа, освен близките ми. Но искам да ви кажа също, че съм го правила не толкова за вас, колкото за себе си, която тогава бях и се чувствах част от идеята, от концепцията „Литературен свят”. Строях паметници, за да кажат един ден хората – тя построи тези паметници, а не толкова за да останат вашите имена на тях.
Скъпи писатели, нямам нищо против да се запозная вече с вас, ако вие искате, но като човек с човек, а не като редактор с автор.
Скъпи писатели, ако и вие го разбирате, можем дори да бъдем приятели. Ако ли пък не, нека си остана просто име за вас. Името зад кадър, доброто духче, което невидимо се грижеше за всичко. Надявайки се обаче някой ден да го забележите.
Вървейки напред, видях много ясно, че вие нямате никаква вина. Аз сама бях дала тези обети, най-невъзможният от които – да се откажа от собствената си ценност в името на нещо по-голямо.
Петко Дечевски, с радост ще се запозная с теб, но не като Диана Павлова, а като Диана, която пише сихове.

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

