Панаира на Vira

август 18, 2012

Борът, който танцува в небето

Filed under: дневник — Етикети: — Диана @ 3:53 pm

Може би ще ми трябват милион години да го изразя –
едно мигновено прозрение.
Затова нека просто го разкажа.
Представете си картина – синьо небе, не просто синьо, а с най-красивите оттенъци на синьото. Гористи хълмове, пътеки, портали към други измерения – съвършена чистота и широта. Група хора, способни да видят всичко това, да му се насладят за кратко, седнали до един параклис и разговарящи радостно помежду си на своя общ език. Деца – щастливи, безгрижни, тичащи по поляната, погълнати от своята обща игра. И аз – някъде там – с групата и встрани от нея. В разговорите и не съвсем. Не защото не умея. Всъщност, опитах. Но ме повика самотният бор, застанал така, сякаш танцува в небето.
И предишните дни картината бе съвсем същата. Бях започнала да се питам защо.
Но днес, оставайки сама, се вгледах в нея по-внимателно и видях нещо, което изглежда бях пропуснала. Питайки се какво все повече ме отдалечава от групата възрастни, видях, че до мен през голяма част от времето върви едно от децата.
То е непоносимо зряло за петте си години. Говоря с него като с възрастен, дори и за това първоначално не си давах сметка. Играе с другите, но предпочита по-вглъбените игри, не просто гоненица. Не иска да се снима, но когато аз снимам гората, идва до мен и ме пита за всичко.
Как да го обясня – през цялото време, докато си мислех, че не се вписвам в тази група, то беше до мен и някак си също не се вписваше в нея. Но най-важното е, че не бях сама, както се виждах в тази картина. Не, никога. Това момченце, Мишо, което едва познавам, е с мен на картината.
И тъй като тази картина е копие на голямата ми житейска картина, разбрах, че не съм съвсем сама никога. Просто трябва да се вгледам по-добре.
А борът, който танцува в небето, ще ви го покажа малко по-късно, когато го сваля от фотоапарата на Иглика. Снимката я направихме заедно с Мишо – седнахме до бора, ниско долу, за да се открои силуетът му в небето…

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

