Панаира на Vira

юли 31, 2012

От позицията на…

Filed under: дневник — Tags: — Диана @ 6:52 am

Понякага хората сме много сериозни. Особено от позицията на някакви постове, които сами сме измислили да съществуват, на йерархия, която сами сме създали, в която някой е по-важен, по-знаещ, по-значим.
Няма да забравя какво писмо написах веднъж на Румен Романов. От позицията си на редактор в Лит. свят. Човекът си има блог и пише хубави разкази. Г. Ангелов хареса много разказите му и го покани да ни ги изпраща за публикуване в списанието.
Списание също измислено. Но след като измислиш нещо, ти идват претенции, че то е много значимо. Значими са трудът, енергията, която влагаш в него, и са значими за теб, за твоето развитие, но като цяло, те са само някаква част от общото равновесие, в което противопоставянето служи за уравнонесяване на нещата, а йерархия няма.
Та, за писмото. От онова измислено място трябваше да кажа на Румен Романов, че греши като си публикува разказите в блога, а не в Лит. свят. Че е престижно те да бъдат там, наред с творчеството на другите значими творци, един вид оценени, че творчеството, разпръснато по блогове, е несериозно, че цялостният критерий, който създава Лит. свят, публикувайки точно определени неща, а не други, всъщност прави разказите на Румен Романов значими.
Ами да, така си е, защото така сме свикнали, така е устроено мисленето ни, така работи обществото ни. Така си е, защото така сме избрали да бъде.
Но целта ми сега не е да променям това. Искам да кажа за сериозния тон, с който му писах. Поучителен тон, от позицията на едикоя си, едикаква си, едикъде си. Всъщност, аз общувам леко и непринудено, но тогава съм си мислела, че постъпвам правилно и отговорно. Грешала съм.

2 коментара »

  1. Поклон пред Румен Романов и Светла му Памет! Диана, преди минути разбрах от блог.бг, че е починал! От няколко месеца го срещнах като Автор и блогър в този сайт, преди това не цзнаех за него – и сега съм потресена…

    http://pevetsa.blog.bg/novini/2012/07/31/v-pamet-na-rumen-romanov-romanov-blog-bg.984275

    Коментар от Соня Петрова - Magicktarot — юли 31, 2012 @ 1:57 pm

    • Поклон и от мен…
      И за написаното там…
      Благодаря ти, Соня, че ми каза това! Аз не го потърсих, не съм предполагала…
      Нека това да е извинението ми пред него и благодарността ми, че беше тук да ме научи да не правя никога подобни грешки – казвам го през сълзи, но знам, че от сегашното си място ще разбере…

      Коментар от Диана — юли 31, 2012 @ 2:40 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

