Панаира на Vira

юли 3, 2012

За човешките постъпки и писаното слово

Filed under: дневник — Tags: — Диана @ 9:18 am

„Човекът е твоят най-важен учител.”

Каквато и информация да получавам от езотеричните книги, тя не става част от мен, ако вече не съм я знаела по някакъв начин – от нещо преживяно.
От случки и събития, от начина, по който съм реагирала аз или някой друг.
Думите не ми въздействат, ако нямам човешки пример в моя живот, към който да ги съотнеса.
Понякога, когато съм се чувствала много самотна, съм си задавала въпроса: Самодостатъчен ли си е човекът? Сега знам не само отговора: Не; но и причините.
Човек не си е самодостатъчен не само заради егото си, но и защото идва с мисия на тази земя. Да бъде част от живота на други хора и други хора да бъдат част от неговия живот, и в отношенията помежду им по общия им път всеки да стане причина за развитието на другия.
(Тази причина може да бъде както позитивна, така и негативна, енергията на уроците няма знак.)
За човека човекът е най-важният учител, не Бог, не наставниците могат да ни научат на нещо, а хората, с които сме всеки ден.
Човешкото в тях, начинът по който вървят по своя път и взаимодействат с нас.
И писаното слово въздейства най-силно (поне на мен) когато в него е отразена частица от същността и опита на ЧОВЕКА, пишещ редовете. Това поражда взаимодействие, общуване.
Другото не може да те научи на нищо. Другото ми се струва безполезно.

4 коментара »

  1. Е, то това му е лошото в голяма степен на „писаното слово“, че на много хора силно им въздейства….И има лоши хора, но добри писачи, които правят… големи бели 😦

    Коментар от Кръстю — юли 3, 2012 @ 10:10 am

    • Тогава развитието е още по-важно, за да придобиеш дарът на ПРЕЦЕНКАТА 🙂

      Коментар от Диана — юли 3, 2012 @ 11:33 am

  2. Напълно съм съгласна с теб Vira. Да се следват сляпо теории,писания и учения,без да може да се съотнесат към действителността и реалният живот не е никакво познание….Това може да породи само някакъв сляп фанатизъм към дадена идея,породен от несъотнасянето към реалността.Всъщност хора,които следват сляпо чисто теоритично учения и прочие и нямат свойството да отъждествяват-винаги са ме плашили…:)

    Коментар от anima — юли 3, 2012 @ 4:17 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

