Панаира на Vira

май 25, 2012

Цигулка – за разликите в темперамента

Filed under: дневник — Етикети: — Диана @ 3:43 pm

Докато търках дъното на една тенджера, в която малко преди това варих крем, петното доби очертанията на цигулка. Спрях да го погледам, питайки се какво означава.
Цигулката е много нежен инструмент, но аз никога не съм свирила на музикален инструмент. Освен на една китара.
Когато бяхме деца, дядо ни даде на двете със сестра ми пари – да си купим каквото решим. Парите не бяха малко. Тя поиска колело, а аз – китара.
На нея й купиха едно Балканче, което тя веднага подкара, а моята китара остана да събира прах по ъглите. Винаги е било така – сестра ми е удивително практична, а аз – удивително непрактична. Казвам го с обич. Харесвам нейната практичност, но и мойта непрактичност също си я харесвам. (Много по-късно китарата ми стана първата китара на Давид.)
Освен това, аз не мога да карам и колело. Тя се опита да ме научи, но не успя. Това обаче не ми попречи да науча и двете деца за по един ден да карат колело, търчейки с тях докато добият увереност.
Когато бях на 17, спечелих (с написването на един реферат) екскурзия до СССР. Отидох там с група възрастни от тогавашния Център за биогенни стимулатори (те организираха конкурса). Всички си накупиха злато, а аз – камера и прожекционен апарат. За тях плащах и свръхбагаж на връщане. Като ги донесох в София, се оказа, че са толкова отживял времето си модел, че няма нито ленти за тях, нито кой да ги промива…
Майка ми, която също е много практичен човек, не можа да повярва с какво се върнах.
Та, за цигулката…
Рецептата за крема, който варих, пак ми я даде сестра ми. Това е онзи крем за тортата Добуш, който навремето вареше баба ми. Истински домашен крем с вкус на детството ни…
А цигулката – нейният звук, нейните струни, това е всичко, което остава, като махнем крема, колелото, златото… Всичко, което съм аз – непрактичната…

7 Коментари »

  1. Но точно такава каквато те обичаме всички

    Коментар от kalina — май 25, 2012 @ 7:14 pm

    • Нали спокойно ще спиш тази нощ 🙂 Навън всички са със сенки под очите. Спи спокойно! И аз те обичам!

      Коментар от Диана — май 25, 2012 @ 7:18 pm

      • Хах, няма да кажа къде спах :)))

        Коментар от kalina — май 26, 2012 @ 10:54 am

  2. Как ме усмихна широко 🙂

    Коментар от roshleto — май 25, 2012 @ 9:53 pm

  3. Понякога непрактичните хора печелят по-интересни преживявания от практичните 🙂

    Коментар от Майк Рам — май 27, 2012 @ 12:16 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

