Панаира на Vira

май 14, 2012

За дискретността, уважението, зачитането

Filed under: дневник — Етикети: — Диана @ 9:37 am

Започнах темата във ФБ, където приятелката ми ме беше отбелязала на снимки, при условие, че самата тя ми каза многократно да не я тагвам на снимките, които качвам, докато тя не се хареса и не се тагне сама. Същите тези снимки бяха на моя фотоапарат и аз й ги дадох всичките, за да си избере какво да качи.
Никога не отбелязвам никого на снимки, качвам предимно такива, на които съм аз, или искам разрешение, когато качвам снимки на други хора. Същата тази дискретност, уважение и зачитане, ги очаквам от всеки зрял човек. Щом 17 годишният ми син знае значението им и ги проявява, и то най-естествено, без да потиска себе си, значи какво остава за големите зрели хора?
Ние с Давид сме приятели във ФБ от самото начало. Никога не си навлизаме в териториите, нито пък се шпионираме, и то не защото сме го поискали един от друг, а защото това е нормален израз на отношенията ни като цяло.
Мислейки за това, се сетих за хора, които са ми като пример в това отношение – дискретни, фини, знаещи как да се изразят и с мълчание, или само с няколко думи – и да ги разбереш. Един такъв човек е учителят на Анди, преди това беше учител и на Давид. Аз го познавам, но другите майки доста се дразнеха, че не обяснява надълго и нашироко, когато го попитат нещо.
Всеки сам си преценява как да се държи, как да постъпва. Всеки сам си преценява също така – как да реагира на поведението на другите. Но не мога да се съглася и да свикна с мисълта, че не бива да очаквам от хората да ми отвръщат със същото, когато съм дискретна и толерантна към тях.
И така, обичам си Калинчето, с нея съм тук от 16-17 години и тя е направила наистина много за мен. Обичам я както си обичам и децата, но се старая да им покажа, че не могат да се държат така, както не биха искали другите да се държат с тях. И те разбират. По най-естествен начин го разбират и са изключително толерантни – поне с хората, които заслужават. Вече имат способност да разпознават тези хора и да ги уважават и зачитат.

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

