Панаира на Vira

февруари 7, 2012

За малкото и голямото

Filed under: дневник — Етикети: — Диана @ 9:42 am

Днес за първи път тази зима видях какво е сутрин рано, преди всички, да правиш пътеки в неутъпкания пресен сняг. На връщане вече беше проходимо навсякъде – буквално за 20 минути прокарахме пътечки с крака.
Снегът блестеше под уличните лампи, непознати си правеха път и се изчакваха търпеливо. За което благодарих на една жена, а после се усмихнах на друга, която ме погледна изпод чадъра си.
В нашите тесни улички никоя машина няма да влезе да почисти и ето – съседът от другия вход вече рине с лопата тротоара. Чичо Кольо – писала съм за него не веднъж, защото е един от малкото хора, които, появи ли се някакъв проблем, не говорят за него, а действат и го поправят – счупена пейка, разхлабена дъска на пързалката, повреден велосипед – всичко, което може. Малки неща, но всъщност големи – той е точно като добрите духчета, които вършат работата си докато спим.
Липсват ми разговорите с него навън – на площадката – където се събираме лятото. Той има всички хубави езотерични книги, цялата му библиотека е на мое разположение и е човекът, който ме насочи много точно какво и в какъв ред да чета.
Липсва ми Люси, липсва ми Валерия, липсват ми летните ми обувки. Липсва ми дори чистачката, която измита цялата улица, придвижвайки се на две патерици, и след като събере боклука на купчини, ние всички ставаме, изнасяме метли, лопати и чували и й помагаме да го пренесе в кофите. След това трябва незабавно да се изкъпеш и да си смениш дрехите, но пак е хубаво.
Усмихвам се сама на себе си.
Мисля си за хората, които бедстват. За прочувствените думи, които прочетох за тях, за хората, които искат да помагат, но понякога са безсилни. За всички гласове, за всички непревърнати в камък сърца, за необезверените души, за малкото и голямото в този свят. За силното и великото, което започва с малкото и съкровеното. С едно сърце, с един копнеж, толкова силен, че е способен да прокара пътека в огромното и непроменимото.

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

