Панаира на Vira

януари 23, 2012

Off topic – за кърменето

Filed under: Популярни — Диана @ 4:36 pm

Иглика и Кармен на една поляна в гората

Една приятелка наскоро роди бебче и сега се опитва да се справи с кърменето. Което не е толкова лесно, колкото би трябвало да бъде. Попита ме, защото се беше притеснила, че няма достатъчно кърма. И й казах единственото, което знам от опит – че човек трябва да е спокоен. Притеснението, безпокойството са основното, заради което спира кърмата. Знам, защото аз съм по-неспокойна натура и не успях да кърмя дълго. Но пък сестра ми кърми първото си дете две години и половина и сега, с второто, продължава по същия начин. Кармен вече яде абсолютно всичко, но когато има нужда да се успокои, суче. Така е много по-лесно да успокоиш детето си – преди заспиване например, и много по-естествено.
Пиша тези неща, защото не можах да намеря нещо кратко и съдържателно, което да не я обърка още повече.
И при кърменето, както и при много други неща, най-важни са вътрешната нагласа и спокойствието. Никакви бози и жито, дето ги изяждаш и изпиваш в промишлени количества, не помагат, нито пък специалните билкови чайове за стимулиране на лактацията. Единствено бебето, сучейки често, може да стимулира по-голямото производство на кърма. Така че другото важно нещо, според мен, е да суче на поискване, а не под час.
Това е всичко.
Сестра ми кърми по всяко време и на всяко място, където се наложи, и детето й се чувства и развива прекрасно.
Ако сега трябваше да кърмя, щях да ги знам тези неща, защото съм ги наблюдавала при нея, а не да чета и слушам безполезни съвети. (В нета има много информация – предимно по форумите – но е и много разводнена.)
Пожелавам на всяка майка спокойствие, от което детето също расте спокойно и щастливо.

Още един off topic – във връзка с това се сетих и за нещо друго. Когато се роди Кармен – по-миналото лято – Ники, приятелят на сестра ми, се беше качил в едно такси, за да стигне по-бързо до родилния дом. Споделил с шофьора, че му се е родила дъщеря и шофьорът му казал: Хубаво е, че е дъщеря – така ще има поне една жена в живота ти, която истински да те обича. Пропуснал е, че другата е майката.

4 Коментари »

  1. Аз в момента съм с бебе, сега е на седем месеца и половина. 🙂 Второ дете ми е, първата ми щерка е на 13 години вече. Нея успях да я кърмя само месец. Точно защото бях изнервена! 🙂 Сегашното бебе го кърмих до петия месец – и после постепенно спрях, защото то спря да суче адекватно и имаше белези за гладуване… Включих адаптирано мляко наравно с кърмата – но бебето отвиква да суче и с помпи е досадно да се занимава човек. Единственото, което още е важно за кърменето – освен спокойствие – е прием на повечко течности. И най-обикновена вода върши работа. Трябва да се приемат повече от стандартното.

    Коментар от magicktarot Sonia Petrova — януари 23, 2012 @ 5:23 pm

    • Да, сега си спомних, че когато кърмех, много ожаднявах – наистина и това е важно 🙂

      Коментар от Диана — януари 23, 2012 @ 6:35 pm

  2. Правилни са ти наблюденията и изводите за кърменето.
    Не знам дали в днешно време правят още тоя идиотизъм с пробното кърмене. Дъщеря ми си сучеше и наддаваше нормално и от едно такова, малко била изсукала – дохранвай я! И се отби за по-малко от месец … Ама едва ли, съдейки по това че чаках 3 часа днес в поликлиниката за една извинителна бележка, някой има време за подобни щуротии и толкоз по-добре.

    Коментар от Gloxy-Floxy — януари 23, 2012 @ 7:21 pm

    • Да, и аз съм ходила на пробно кърмене. На Давид му се спеше и не сучеше, а сестрата го щипеше да се събуди 🙂 Така е, аз успях да кърмя по месец и половина – два, и толкова.

      Коментар от Диана — януари 23, 2012 @ 7:37 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

