Панаира на Vira

януари 19, 2012

Разсъждения за поезията

Filed under: дневник — Tags: — Диана @ 12:23 pm

Искам да пиша поезия. Красива поезия.
Когато прочета някое истински красиво стихотворение, си казвам –
такава трябва да бъде поезията – въздействаща само със своята крехкост и красота.
Излязла от душата и влизаща направо в другата.
Чувство в чувство.
Думите са посредници, които трябва да бъдат много тихи и незабележими,
ненатрапващи се.
Това е истинската поезия.

Но такива неща не се раждат всеки ден.
Освен това, за да пишеш така, трябва да си по-изолиран,
а аз не искам да се изолирам повече от това, което е в момента.
Вашите текстове, мисли и чувства ме провокират
да мисля и чувствам и да реагирам.
Знам, че ще го разберете и без да го обяснявам повече…

10 коментара »

  1. Дълга тема…накратко- забелязал съм, че колкото по-малко обяснявам, повече ме разбират (смях). Може само при мен да е така, знам ли?! 🙂

    Коментар от Кръстю — януари 19, 2012 @ 12:30 pm

    • И аз не знам. Едното е изкуство, а другото е друг вид общуване. Някакси така е. 🙂

      Коментар от Диана — януари 19, 2012 @ 1:39 pm

  2. и аз така искам, но аз се вписвам повече в графата ‘похезия’ 😉 и не само там 🙂

    Коментар от deni4ero — януари 19, 2012 @ 12:41 pm

    • Затова не съм се нарекла поетеса, но пък „похетеса“ как добре звучи! 🙂

      Коментар от Диана — януари 19, 2012 @ 1:36 pm

  3. е, не, де, не се принизявай до моето ниво:))))

    Коментар от deni4ero — януари 19, 2012 @ 2:11 pm

    • ние сме на едно ниво – духовно; на една честота 🙂 отдавна е така и нищо не се е променило 🙂

      Коментар от Диана — януари 19, 2012 @ 2:31 pm

  4. Ако говорим конкретно за поезията, май бях ти споменал, че за мен коментирането на стихове е все едно разясняване на виц…Може да ми харесат, или не, но пък е тъпо да река: (примерно)“Това за слънцето и облаците, много добре си го казала“…остава да добавя едно :“и аз мисля така“ .. 🙂

    Щом реша да си изкажа възхищението, поставям или удивителни, или пиша „Поздравления! и пр.

    Коментар от Кръстю — януари 19, 2012 @ 2:37 pm

    • Да, има текстове, които и аз не мога да коментирам. Защото ако го направя, сякаш ще разруша някаква тишина, вълшебство, което авторът е създал там. А ми се иска да му кажа, че го е направил, че е сътворил магия. Че ми е въздействало написаното от него. Но не знам как да го кажа.

      Няма думи,
      когато някой е създал магия.
      Но аз я усещам
      и той знае.
      Защото също усеща.

      Коментар от Диана — януари 19, 2012 @ 3:12 pm

  5. За първи път „хлътнах“ сериозно по поезията (без никога да й стана фен), когато в седми клас четох „Цыганы“ на Пушкин на руски. Някак възприех поемата като музика. Оттогава осъзнах, че поезията е музика от думи. След време срещнах холографската идея – голямото се съдържа изцяло в малкото – това е и основния херметически и т.н. принцип – оттам – когато нещо ти въздейства – то става холографски! Изведнъж! То е нещо като Просветление! Говоря за съвсем ежедневни неща – като контакт с някои хора, случайно дочута песен и т.н. Цялата тази тирада (и обяснение:))) беше с цел да кажа, че напълно разбирам какво искаш да кажеш, Диана. Както един танц се възприема в цялост, така и някои идеи – също… И не можеш да си сигурна, че не създаваш всеки ден нещо велико! За тебе може да е така – но не можеш да си сигурна как ще въздейства твоето творение на някой друг. За този друг твоите, за теб – обикновени – думи, може да са откровение… 🙂

    Коментар от magicktarot Sonia Petrova — януари 19, 2012 @ 9:11 pm

    • Да, права си, Соня, защото и аз като си ги чета в различни състояния на духа, ми въздействат различно. Понякога изобщо не ми въздействат, друг път ми се виждат хубави. Когато друг ги прочете и вложи свой смисъл в тях и аз го разбера, тогава ги виждам от още по-друг ъгъл, и ги чувствам по друг начин. Права си за всичко. 🙂

      Коментар от Диана — януари 19, 2012 @ 9:30 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

