Панаира на Vira

януари 7, 2012

Не искам да гадая

Filed under: дневник, поезия — Етикети: — Диана @ 10:39 am

Не искам да гадая.
Единственият начин да разбера
е чрез себе си.
Какво е красота, какво е истина?
Нима всяко предположение
не е още един боклук за кошчето?
Единственият начин да разбера
е чрез себе си.
А защо е нужно да разбирам?
Хаосът е достатъчен,
в него се плува най-добре –
слепешком.
Всяко хаотично движение
създава още хаос –
там, вътре в мен,
където е единственото ми разбиране.
Какво е истина, какво е красота?
Факт е, че най-щастливи са онези,
които не се питат.
И онези, които вече знаят.
Не искам да гадая.

Това е провокирано пак от постове, които четох тази сутрин. Ще трябва да пиша преди да чета. Всъщност исках да сложа нещо от Паулу Коелю, чиято книга намерих снощи, търсейки един тефтер с рецепти. Бях я чела преди, когато не съм била готова да я разбера. Снощи прочетох само края й и беше достатъчно. Мислех да разкажа за това. После ми хрумна да разкажа за Джелал Ад Дин Руми (никога не знам как се пише името му правилно). За суфи-поетите, влюбени в Бог, които пишат за любовта си към Него, но които, или поне Руми, са достигнали до тази съвършена любов чрез любовта си и страстта си към друго човешко същество. Искам да разкажа за много неща, но прочитам нещо, което е написал друг, и мислите ми веднага хукват в неговата посока. Опитвам да изчакам те да се успокоят, но има нови и нови неща за четене. И не ми се иска да си говоря сама за моите неща. Винаги ми се иска да ви кажа нещо за прочетеното. И не успявам. Първо защото е толкова лично. И второ, защото всичко се свързва в едно.

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

