Панаира на Vira

декември 21, 2011

Шри Оробиндо. Скритият замисъл

Шри Оробиндо

Превод: Диана Павлова

СКРИТИЯТ ЗАМИСЪЛ

Аз няма да повярвам, дори и в дълъг Нощен час,
че малкото ни его и признаците на породата
са всичкото, което Бог е вложил в нас,
последен резултат от работата на Природата.

По-истинско Присъствие в сърцето й твори,
божественото дълго подготвя проявлението си,
и в камъка, и в звяра се крие то дори –
Лице на вечност – светлоозарено.

То границите, очертани от Ума, ще разпилее,
ще потвърди, че далновидна е душата,
дори в инертната природа ще се прояви, във нея,
която дълго го е крила в несъзнателното,

осъществявайки великолепния си замисъл навеки –
огромният, безсмъртен дух в човека.


Поствам го по повод на края на света. А също и защото издателството, на което изпратих преведените сонети, вече седем месеца не ми отговаря 🙂

2 Коментари »

  1. Ако беше проза „трябват ми пари“
    Или съвет за повече жени
    Сигурно щяха да ти вярват,
    Сега имат нужда от това,
    За да греят техните лица

    Издателствата „принтери“ наричам
    Защото хора без идея не обичам
    Имам принтер и у нас
    Що да го споделям аз с вас?

    Бих направил всичко, драги
    Стига да не бяхте толкоз прави
    Всичката печалбица да оберете
    Бе ге автор за да издадете

    В отвъдното с вас
    Едва ли ще споря аз
    Ще спорят Кирил и Методий
    За издателските ви неволи

    Простете, моля, грубото ми слово,
    Но не съм роден поет
    Позволете ми да почна пак отново
    Без да съм от вас проклет

    С истината няма да се борим
    Нито навиците ще преборим
    Стръмен път ви чака
    Ако баш сега ви се печата

    Дайте всичко от сърце
    Дайте даром – на лице
    Но не слушайте в мен лъжеца
    А печатайте светеца

    Хаха, егати. Ей сега ми се роди. Ингредиенти: доминикански тютюн, българско вино, бавен нет и предаванията по „Хистъри“ за седемте смъртни гряха. Много са добри.

    Да не се приема на сериозно, особено от начинаещи, моля ви.

    Ще минем и без вашите съвети.
    Просто има нет.
    И туй ви прави вас проклети.

    Абе, май е време да си лягам.
    Обещавам повече да не пиша „поезия“.
    Обещавам, също така, че лъжа.
    Защото мога.
    Да обещавам.
    И да лъжа.

    🙂

    Коментар от Anonymous — декември 22, 2011 @ 12:41 am

    • Издателствата са принтери – хареса ми – повечето са такива. Макар че това, за което става въпрос, не е такова. Но, кой знае.
      Дайте всичко от сърце! 🙂 Това е правилното и за мен – направи каквото можеш, останалото трябва да се погрижи само за себе си.

      Коментар от Диана — декември 22, 2011 @ 10:05 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

