Панаира на Vira

ноември 29, 2011

Неща от лятото

Filed under: дневник, поезия — Етикети:, , — Диана @ 2:24 pm

Това са неща, които писах лятото в Момчиловци и не съм ги публикувала, малко са странни, но това е защото тогава изчетох четири книги на Хорхе Букай (а Хорхе Букай е способен направо да те вкара в депресия, ако прекалиш с него). Детето пък на сестра ми се беше влюбило в една сапунка за Пинокио и четири диска Пинокио се въртяха по цял ден в DVD-то. И ето какво се получи:

Кожата ми

по Хорхе Букай

Казваш, че кожата ми
е границата, разделяща
моя вътрешен свят
от външния.
Казваш,
че осъзнаването на този факт
е жизнено важно.
Че зад кожата си съм аз,
а отвъд нея – другото.
Разбирам,
че досега съм живяла
все извън кожата си.


Неопетнен от опит и поука

(за приликите ми с Пинокио)

Започвам да харесвам Пинокио –
все се лута, все греши,
все се налага да започва отначало.
И всеки път
така отдадено,
както първия.


И това:

Монолог на любовта

– Аз съм изтъкана от нерви.
– Всички сме изтъкани от нерви. Нервите са, за да усещаме.
– Аз съм много светла, когато съм светла,
и много тъмна, когато съм тъмна.
– Обичам светлината, тя е яснота и озарение,
обичам тъмнината, тя е почивка, убежище.
– Често ми е нужна тишина, усамотение,
за да виждам какво се случва с мен,
защо се случва.
– В тези моменти ще бъда там
и в тишината си ще усещаш нежността и закрилата ми.
– Искам да ти дам най-доброто от себе си,
затова, може би, ще понесеш и най-лошото.
– Знам го и съм готов.

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

