Панаира на Vira

октомври 1, 2011

Слушай ме, както слушаш вятъра, който духа през боровете…

Filed under: Популярни, дневник — Tags: — Диана @ 2:12 pm

Ошо понякога ме кара и да плача. На доста места казва за начина, по който иска да го слушаш, но тук…
„МЕДИТИРАЙ ВЪРХУ СЛЕДНИТЕ ХУБАВИ ДУМИ:
Светът е непосилен за нас, късно или рано, печелейки и харчейки, пилеем нашите сили:
Малко разбираме природата, която е наша;
Жертвали сме нашите сърца, жалък дар.
Морето, което разкрива своята гръд на луната,
ветровете, които ще реват във всички часове и са се надигнали сега като спящи цветя.
Заради това, заради всичко, не му подхождаме.
Той не ни вълнува…
Ето това липсва. Той не ни вълнува… не сме в хармония със съществуването. Този свят е непосилен за нас… печелейки и харчейки, пилеем нашите сили: Малко разбираме природата… как можеш да откриеш Бога и как можеш да откриеш блаженството, ако не гледаш природата? Природата е проявения Бог. Природата е тялото на Бога. Формата на Бога, храма на Бога.
Жертвали сме нашите сърца…
Това е, което липсва. Заради това, заради всичко, не му подхождаме. Той не ни вълнува…
Затова само да ме слушаш и да ме четеш, няма да е от голяма полза… започни да чувстваш. Слушайки ме, също така ме чувствай – недей само да ме слушаш, когато ме слушаш, ме слушай и със сърцето. Нека то се потопи в чувството. Това е смисълът, когато всички религии казват, че шрадха – вяра, доверие – е необходима. Вярата означава начин да се слуша от сърцето – не чрез съмнението, не чрез логиката, не чрез разсъждението, не чрез интелекта, а чрез сърцето.
Както слушаш музика, слушай ме по същия начин. Недей да ме слушаш, както слушаш някой философ; слушай ме, все едно слушаш птиците. Слушай ме, все едно слушаш водопада. Слушай ме, както слушаш вятъра, който духа през боровете. Слушай ме не с дедуктивния ум, а с взимащо участие сърце.“

Ошо, Възгледът за тантра, том 1

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

