Панаира на Vira

януари 13, 2011

ДЗЮН ТАКАМИ (ЯПОНИЯ). ИЗ „УЧИЛИЩЕ НА ДЪРВЕТАТА” (1950)

Дзюн Таками (1907-1965) – японски поет и писател

Превод от руски: Диана Павлова

АЗ СЪМ СЛАБ

Слаб съм,
не мога да се боря,
не мога да примамвам другите в капан,
          за да оцелея.

Слаб съм,
но ме е срам да падна тъй низко,
          че другите да коля,
          а сам да оцелявам.

Слаб съм,
но ме е срам да падна тъй низко,
          че чужди думи
          да използвам като свои.

Слаб съм,
и ще пазя свойта слабост.


ЗИМА

Зимният студ
ту краката смразява,
ту ръцете.

Скръбта
винаги идва право в сърцето.


ГЛАСЪТ НА НЕБЕТО

Прелитайки над моята глава,
птицата
ми каза нещо тихо.
„Разбирам те” –
на птицата отвърнах.

Наистина, аз бях разсеян досега,
винаги пропускайки
покрай ушите си
гласът на небето.


ВСИЧКИ ИСКАТ В ПЛАНИНИТЕ

В планините!
Всички искат да се издигнат
по-високо.
Не иска никой да се спусне в долината,
за да надзърне в своето сърце.


НЕБЕ

Къде започва небето?
Там, където ястребът се рее – това ли е небето?
Скрит от очите човешки
тихо зрее плодът.
О! Пространството около него вече е небе.


ДЪРВЕТАТА НОЩЕМ

Късно нощем
дърветата за път се готвят,
в таен сговор
дълго-дълго за път се готвят
почти всяка нощ за път се готвят,
здраво враствайки със корени в земята.

Къде ще идат?
Не знаят и не искат да узнаят.
Но да заминат – е желанието на живота им.
И тази нощ
дърветата за път се готвят,
тайно, с треперещи ръце, за път се готвят.

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

