Панаира на Vira

април 21, 2008

От един Робинзон в големия свят

(объркано и не, каквото трябваше да бъде)

Искам да кажа едно нещо по прост и обикновен начин, но не мога, не се получава. Ето, вчера исках да отговоря на въпроса самодостатъчен ли си е човекът. Ами, писах, писах, изясних всичко друго и пак не казах онова, което трябваше да кажа. Защото всичко се изчерпва само с отговора: Не, човекът не си е самодостатъчен. И без повече обяснения. А вие го разбирайте както искате.

Всеки от нас е един Робинзон в големия и погълнат от себе си свят. Всеки търси отговори, дори и тези, които дават вид, че всичко им е ясно. Особено те. Колкото повече ти е ясно, толкова повече не ти е ясно, ако ме разбирате. Всъщност ще се учудя, ако ме разбирате, защото аз самата не се разбирам.

А когато съм най-сигурна в себе си, винаги идва някой да ми каже, че греша.

По-добре ми е да съм несигурна, защото пък тогава винаги идва някой да ме увери, че съм права.

Това, второто, ми харесва повече. Шегувам се. Но не съвсем.

Отворих една книга на Тери Пратчет и ето какво чета: „Е, да, планетите може и да са местата, където техните тела си поглъщат чая, но хората живеят другаде, в собствени светове, които много удобно се въртят около централните точки на главите им.“

Да продължавам ли тогава да подхранвам илюзията, че мога да виждам нещата извън своя свят?

А той е такъв – сложен, оплетен. В него няма въпроси с еднозначен отговор, няма прости и ясни обяснения.

Ако от там успее да се изплъзне нещичко, което другите да разберат, е истински празник. В повечето случаи е делнично, както в много други светове.

4 Коментари »

  1. Диана, не си ли противоречиш? Хем казваш,че не можеш да се изразиш по прост и обикновен начин,
    хем твърдиш,че нещата ти са делнични.Мисля, че виждаш нещата твърде далече извън своя свят и
    може би това те кара да си задаваш толкова много въпроси…За мен твоя свят е пъстър,весел,
    наситен с преживявания,понякога малко тъжен(както в момента),но толкова многообразен и широк,
    че трудно се обхваща!
    А човек не си е самодостатъчен,но ако не поглежда вътре в себе си и не си вярва поне мъничко-
    ЧОВЕК ли е?

    Коментар от Павка — април 22, 2008 @ 9:21 am

  2. Павка, аз често си противореча. На един въпрос давам два противоположни отговора, и двата верни (звучи невъзможно, но се случва). Тук специално имах предвид, че ако успея да кажа нещо, което другите да разберат, е празник. А делнично е, когато казвам нещата така объркано, че и аз не се разбирам. Делнично, защото тези случаи преобладават, а другото е рядкост. 😀
    Но такъв е наистина Човекът – чувства и мисли и не винаги може да изрази ясно чувствата и мислите си.
    Да, уловила си, че ми беше малко тъжно, когато писах това. Върху текстовете ми се отразяват и най-леките нюанси в настроенията ми, отпечатва се всичко чуто, видяно, дори зърнато мимоходом някъде – всичко това не подлежи на обяснение, просто избива в една или друга форма.
    Затова да имам блог е истинска благодат за мен – той е идеалното място за всичките ми лутания. Мога да си ги пиша и на хартия, но тогава никой няма да ги прочете, а искам да ги споделям, имам нужда да ги кажа на някого.

    Коментар от vira111 — април 22, 2008 @ 1:18 pm

  3. Някой по-мъдър от мен беше казал: „Ако всички ние сме самотници, то това е нещото, което ни сближава.“ Да бъдем твърде различни един от друг няма да е толкова страшно, докато успяваме да съхраним способността си да искаме да опознаем света на поне още един човек. Или поне да събудим любопитството на някой друг към своя собствен малък свят. Без гаранции доколко успешно ще бъде разкриването или разбирането на съкровената ни същност, продължаваме да опитваме. Нали това върти Земята !?! 😉

    Коментар от Violeta — април 23, 2008 @ 2:34 pm

  4. Вили, неповторимо е чувството да си част от нещо, да си важен за някого, да принадлежиш. Да, затова се върти Земята! 😀

    Коментар от vira111 — април 23, 2008 @ 2:50 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

