Панаира на Vira

март 26, 2008

За първи път ми е трудно да измисля заглавие

flower.gif

Batpep ми е оставил в блога (като коментар към поста за Маргрет Николова) едни хубави думи, над които си заслужава да се помисли:

„едни от нас остаряват като цървули, други – като злато

вероятно това се дължи на това какъв си в сърцевината“

Защо някои хора остаряват като цървули? Сигурно заради озлоблението си към живота, заради това, че се чувстват онеправдани от него, пренебрегнати. Може би смятат, че не са получили достатъчно, че са заслужавали повече…

Или заради завистта. Тя е силно и обсебващо чувство. Пожелавам на всеки да съумява навреме да го пресича, да не се трови с него. Понякога успехите на другите ни карат да се чувстваме непълноценни или неразбрани и да губим вяра в себе си, защото не сме сполучили там, където други са.

Лесно е да недоволстваш, лесно е и да завиждаш. По-трудно е да обичаш живота си, да му се радваш – такъв, какъвто е. Може не всичко да ти стига, но да го обичаш.

Истината е, че не можем всички да сме звезди, но можем да направим така, че да оставим в живота своя следа. Следата на обикновения човек. Тя също може да бъде дълбока, уверявам ви. За нея смятам да пиша и по-нататък, дори съвсем скоро. Очаквайте!

14 Коментари »

  1. Много хубаво си го написала и ‘секъв коментар би бил излишен, но, все пак, аз няма да съм аз, ако не се изкажа компетентно :-р Отдавна съм на мнение, че всеки сам е отговорен за живота си и решенията, които взима в него и не бива да обвинява и да сочи с пръст, че тоя или оня го е накарал да направи това или онова. Много си права, като казваш да обичаме живота си. Верно – не е лесно, ама е интересно 🙂 На мене също ми хареса коментара на batpep и за пореден път ме навява на мислите, които споделих и други неща.

    Коментар от deni4ero — март 26, 2008 @ 4:12 pm

  2. Напълно съм съгласна с всичко написано. Завистта в малки дози е полезна, доколкото те кара да извадиш най-доброто от себе си и да опиташ да победиш човека на който завиждаш в това за което му завиждаш. Ама това май по-скоро е конкуренция отколкото завист. И ако си спорстсмен съумяваш да се конкурираш спортсменски.
    Многото завист също е голяма двигателна сила, която обаче, така те увлича, че не намираш границата до къде вървиш нагоре и кога си започнал да рушиш. Обикновено сред отломките на това което си разрушил осъзнаваш, че си рушил себе си и на никой друг не му пука. Май е по-добре да не завиждаме :-)))

    Коментар от Иглика — март 26, 2008 @ 6:14 pm

  3. А и забравих…
    Отговора на въпроса ти „Защо някои хора остаряват като цървули?“ си е във втората част на цитата на Batpep „вероятно това се дължи на това какъв си в сърцевината“ – Така де, ако си си цървул на младини така цял живот.

    Коментар от Иглика — март 26, 2008 @ 6:22 pm

  4. Не можах да измисля заглавие, защото оригиналното е „Злато или цървули“, но не исках да го взимам от устата на Batpep. На него и без това сигурно са му пламнали ушите да го споменаваме днес. Ама си знаех, че има какво да се каже и помисли по темата.

    Коментар от vira111 — март 26, 2008 @ 6:35 pm

  5. Висоцки има една песничка, която много харесвам и вие ме подсетихте за нея.
    Част от текста гласи:

    …, ако си тъп кат` пън – ще се родиш баобаб
    И ще си бъдеш баобаб сто години, докато умреш.

    Всъщност, текстът е тук и ще ви хареса повече в цялост: http://www.leeneeann.info/blog/?p=675

    :)))) Бъдете!

    Коментар от LeeAnn — март 27, 2008 @ 1:49 pm

  6. Висоцки и Batpep си приличат в начина на изразяване (сигурно си го чела Batpep в неговия блог) – като говорят на пръв поглед смешно, зад смешното винаги стои нещо много повече. Разбира се, и много други хора се изразяват така, но не всички успяват да са толкова дълбоки (а и въздействащи). Висоцки, в интерес на истината, го бях позабравила. Но сега, като ми го припомни, неволно ги сравних двамата – приличат си. (Точно тази песен не я бях чувала – мерси за нея!).

    Коментар от vira111 — март 27, 2008 @ 2:21 pm

  7. абе ушите не знам, ма гъза ме сърбя тия дни, та…

    всъщност мъдрината звучи така: „едни остаряват като цървули, други – като катедрали“. не помня кой го беше казал, а и това едва ли има значение.
    със златото по-добре ми звучи, защото всъщност аз не харесвам цвета на златото. но цветът на старото злато е наистина мноого красив.

    Коментар от batpep — март 27, 2008 @ 8:05 pm

  8. `бахти коментара, трий бърже 🙂

    а ако я имате оная песенка на висоцки – песня о конченого человека – пуснете си я. ако я нямате – ще ви я дам. ама требе да си имате водка.

    Коментар от batpep — март 27, 2008 @ 8:11 pm

  9. Нямаме я, прати я! Ама кое да трия не разбрах 😀

    Коментар от vira111 — март 27, 2008 @ 8:56 pm

  10. ее
    тая песня е много мъжка и много мръсна. а колко е тежка…
    тюх, че обещах
    ама обещах, кво да прая.
    пращам, пък вие си я трампете

    Коментар от batpep — март 27, 2008 @ 9:16 pm

  11. Чакай, намерих я на клипче: http://www.youtube.com/watch?v=BLE6QF3jNkM

    Коментар от vira111 — март 27, 2008 @ 9:19 pm

  12. Толкова хубаво е написано, че не се стърпях, и го копирах на блога на asktisho – надявам се да не ми се сърдиш за това!

    Коментар от vladi57 — март 28, 2008 @ 1:07 pm

  13. Благодаря, vladi, стига Тишо да няма нищо против. Аз последния му пост още не съм го чела – сега ще отида да го прочета.

    Коментар от vira111 — март 28, 2008 @ 1:22 pm

  14. моля да ми измислите готин имеил

    Коментар от дани — ноември 30, 2010 @ 6:37 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

