Панаира на Vira

март 14, 2008

Хубавата книга

Filed under: притчи — Етикети:, , , — Диана @ 6:48 pm

dream.gif

 

– Не ме чети, човеко! – каза веднъж книгата на мъжа, който я държеше в ръцете си и жадно поглъщаше страниците ú.

– Защо? – учуди се човекът. – Не си ли хубава?

– Хубава съм, много съм хубава.

– Тогава защо да не те чета?

– Защото – започна книгата, – аз няма да ти дам това, което ти е нужно. Защото вече съм дала всичко от себе си на този, който ме написа. Всеки друг ще получи само остатъците, всеки друг ще си тръгне два пъти по-объркан, отколкото е дошъл.

– А какво да направя аз тогава, за да дадеш и на мен малко от себе си? Ти си толкова хубава, толкова наситена и прекрасна, обичам те, искам да те прочета! Ще го направя много внимателно, така добре ли ще е?

– Не. Излез навън и протегни ръце към всичко около теб. Дишай и пей, върви без посока. И ще откриеш нещо много по-хубаво от мен – себе си.

– Но аз винаги откривам себе си в хубавите книги. В тях виждам всичко онова, което не съм могъл да изкажа. В тях намирам всичко, което съм търсил. Чрез тях разбирам по-добре живота. Остави ме да те прочета!

Книгата въздъхна и отпусна корици. Човекът я взе и възторжен продължи да гази напред – през кал и вода, през огън и мъгла – към онази мъдрост, която лека полека затваряше очите му завинаги.

7 Коментари »

  1. еее..

    Коментар от batpep — март 15, 2008 @ 11:39 am

  2. нали?

    Коментар от vira111 — март 15, 2008 @ 4:51 pm

  3. толкова е хубаво… пък аз за футбол пиша (малко засрамена)

    Коментар от jenikoleva — март 15, 2008 @ 11:28 pm

  4. Я си пиши спокойно за футбола! Това ми е провокирано от много насъбрали се неща и реших да ги обобщя в притчи. Пък и съм сигурна, че художственият текст има най-силно въздействие, затова реших също да говоря повече с художествен текст.

    Коментар от vira111 — март 15, 2008 @ 11:33 pm

  5. да:) всъщност имах предвид:

    ехаа..

    :mrgreen:

    Коментар от batpep — март 16, 2008 @ 12:12 pm

  6. Обичам притчи 🙂
    Тази стана една от любимите ми. Благодаря 🙂

    Коментар от LeeAnn — март 16, 2008 @ 6:03 pm

  7. И аз благодаря, Дачи!

    Коментар от vira111 — март 16, 2008 @ 10:38 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

